wtorek, 24 listopada 2015

"Brzydula" - Constance Briscoe

brzydula-historia-niekochanej-b-iext6581146



"Podeszła do mojego łóżka i ściągnęłaz niego pozostałe przykrycie.
- Jak twoje moczenie?
- Przestałam - odparłam.
- Naprawdę? - powiedziała matka. Nie było mokrego koca a powietrze w pokoju było niewątpliwie świeższe. - Myślisz, że jesteś taka inteligentna? Myślisz, że jesteś lepsza od innych?
- Nie, nie myślę, że jestem lepsza od innych, ale naprawdę chciałabym odpocząć. Jestem zmęczona a rano idę do pracy.
Matka odwróciła się ode mnie i zaczęła ściągać prześcieradło z łóżka.
-Chcesz spać w moim łóżku i nie płacić czynszu. Nie ma czegoś takiego, jak darmowy nocleg."




"Brzydula" to powieść Constance Briscoe, opowiadająca historię jej życia. Śledzimy losy bohaterki odkąd była małym dzieckiem po właściwie dzisiejszy dzień. Constance, nazywana Clare była jedyną dziewczynką ze swojego licznego rodzeństwa, które matka poniżała, wyzywała i wmawiała, że do niczego się nie nadaje. Jako oznaką tego co przechodziła w domu było moczenie się w nocy, któremu najpierw matka Constance próbowała zaradzić m.in. zabierając ją do różnych lekarzy. Jednak po kilkunastu nieudanych próbach poddała się. Wtedy zaczęła ją bić przed snem, aby Constance pamiętała by nie zmoczyć łóżka. Jednak moczenie się nie ustawało a Constance coraz bardziej była poniżana, co widzimy na dalszych kartach powieści. Jest to wstrząsająca opowieść o bezdusznej matce, jej równie zdeprawowanym partnerze i rodzeństwu, które nie zwracały uwagi na krzywdę Constance.
W tej książce jednak Constance nie chodzi o litość nad jej biednym życiem. Chciała ona pokazać, że nic nie jest w życiu niemożliwe.I, że nic nie może nas powstrzymać przed wyznaczonym celem. W tej książce bohaterka daje nadzieję czytelnikom, że nie mamy ograniczeń chociaż czasami musimy przejść wiele aby osiągnąć sukces.
Serdecznie polecam !
Bo kto czyta, żyje wielokrotnie :)

1 komentarz:

Witaj drogi czytelniku !
Jeśli wpadłeś tutaj bo zainteresował cię temat mojego postu to jest mi bardzo miło. Jeśli zabłądziłeś to też mam nadzieję, że spodobał ci się mój wpis i zostaniesz ze mną trochę dłużej. Będę szczęśliwa jeśli zostawisz jakiś ślad po sobie a ja z pewnością odwiedzę również twojego bloga.
Będzie mi również miło jeśli dołączysz do grona moich obserwatorów i wtedy nic cię nie ominie :)

Tessa Afshar - "Rubinowe zbiory"

Kuzynka proroka Nehemiasza niespodziewanie znalazła się w samym środku perskiego dworu, gdzie pracowała na stanowisku skryby królowej. Spo...