czwartek, 26 listopada 2015

"Ptaszydło" - Max Bentow

DSCF0012

"Dotknął ręką znajdującego się w kieszeni małego, uduszonego stworzenia. Ścisnął je. Usłyszał delikatne chrupnięcie, po jego skórze popłynęła ciepła krew. Następnie wyciągnął dłoń i przysunął zmiażdżonego ptaka do twarzy dziewczyny.
- To dla ciebie.
Jej oczy się rozszerzyły.
Jego dłoń znajdowała się tuż przy jej twarzy. Wszędzie były pióra.
- Będzie lepiej, jak sobie pójdziesz - wyjąkała.
Uśmiechnął się.
- Inaczej zaczną krzyczeć.
'Krzycz - pomyślał - krzycz'. 
"

Niemcy.Berlin.W jednej z dzielnic Berlina do pewnego mieszkania zostaje wezwany komisarz Nils Trojan. Zastaje koszmarny widok - zmasakrowaną kobietę, której obcięto włosy a przy jej ciele oskubanego ptaka. Morderca działa schematycznie - odnajduję osobę, wydłubuje jej oczy, obcina włosy i zostawia znak rozpoznawczy w postaci "ptaka".
Nils Trojan próbuje rozwiązać tą sprawę z psycholog Jane Michels,ale to nie jest takie proste. Morderca jest zawsze krok przed nim a i sam komisarz ma na głowie nie tylko sprawę tego zabójstwa. ale też swoje koszmary, które utrudniają mu pracę nad śledztwem. Czy Trojan odnajdzie zabójcę? Czy pani psycholog pomoże mu uporać się z jego demonami? Aby to odkryć zagłębcie się w lekturę "Ptaszydła" Maxa Bentowa !
***
Tą książkę dosłownie pochłonęłam !  Świetna wartka akcja bez niepotrzebnych opisów i zaskakujące zaskoczenie - wszystko czego oczekiwałabym od kryminału. Bardzo mi się podoba styl autora - zwięzły, ale pełen brutalnych treści. Podczas czytania tej książki nie mogłam przestać wyobrażać sobie tych scen, które raz po raz zalewały mój umysł. Jedynym minusem tej książki jest to, że na początku nie mogłam się trochę w niej odnaleźć bo fabuła przeskakuje dosyć szybko. Mamy wiele różnych punktów widzenia, które pod koniec redukują się do 3 co wprowadza zrozumienie. Ogólnie mówiąc tą książkę powinien przeczytać każdy wielbiciel kryminałów. To nie jest zwykła książka. To porywająca historia , która zabierze cię w świat mrocznego Berlina  i opowie historię przerażającego mordercy. Dla tych osób, którzy tak jak ja zostaną wchłonięci przez tą książkę mam świetną wiadomość. Powieść "Ptaszydło" to dopiero pierwsza część cyklu o komisarzu Trojanie , więc na pewno  to nie było ostatnie spotkanie z autorem Maxem Bentowem !
Serdecznie polecam !
Bo kto czyta, żyje wielokrotnie !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj drogi czytelniku !
Jeśli wpadłeś tutaj bo zainteresował cię temat mojego postu to jest mi bardzo miło. Jeśli zabłądziłeś to też mam nadzieję, że spodobał ci się mój wpis i zostaniesz ze mną trochę dłużej. Będę szczęśliwa jeśli zostawisz jakiś ślad po sobie a ja z pewnością odwiedzę również twojego bloga.
Będzie mi również miło jeśli dołączysz do grona moich obserwatorów i wtedy nic cię nie ominie :)

Tessa Afshar - "Rubinowe zbiory"

Kuzynka proroka Nehemiasza niespodziewanie znalazła się w samym środku perskiego dworu, gdzie pracowała na stanowisku skryby królowej. Spo...