poniedziałek, 4 stycznia 2016

"Intrygantki"-Eric Emmanuel Schmitt

intrygantki-b-iext20669806

Księżna de Vaubricout,Hrabina de la Roche-Piquet,Panna de la Triangle,Hortensja de Hauteclaire, Pani Cassin - pięć kobiet zbiera się i zastawia pułapkę na mężczyznę, który kiedyś zdradził je wszystkie- sławetnego Don Juana. Postanawiają zrobić proces i osądzić go najsurowszą z kar jakie mogą przydarzyć się takim uwodzicielom. Ale gdy ponownie spotykają Don Juana ich uczucia odżywają. Czy w końcu będą w stanie oddzielić uczucia i ukarać DonJuana jak to zaplanowały?

"Intrygantki" to zbiór czterech dramatów Schmitta ale ja mam zamiar skupić się na "Nocy w Valognes" - czyli tym co mnie przyciągneło do tej książki. Zachęcający opis sprawił, że sięgnęłam po pozycję bez większego wahania i się nie zawiodłam. To, że ten utwór zalicza się do dramatów też nie sprawił, że było całkiem smutno. Wręcz przeciwnie ! Momentami świetnie się bawiłam obserwując to co robią bohaterzy. Na pewno wielką zaletą tego utworu są barwne postacie - tak różne od siebie a jednak wszystkie dały się zwieść Don Juanowi.
Sama akcja przewija się bardzo szybko-ledwo zdążyłam nabrać oddechu a już  dowiaduję się czegoś zaskakującego.
Na koniec powiem,że zupełnie nie spodziewałam się takiego zakończenia. Ale to chyba dobrze, prawda? Przynajmniej ja mam dość przewidywalnych zakończeń tak częstych w obecnych powieściach.
"Intrygantki" krótko mówiąc to klasa sama w sobie :)
A wy czytaliście coś Schmitta? Lubicie jego twórczość?
Piszcie, dzielcie się i czytajcie ! <3

2 komentarze:

  1. Jeśli chodzi o tego autora to znam jedynie "Oskara i panią Różę" oraz "Tektonikę uczuć", ale koniecznie muszę nadrobić braki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno się nie zawiedziesz :)

    OdpowiedzUsuń

Witaj drogi czytelniku !
Jeśli wpadłeś tutaj bo zainteresował cię temat mojego postu to jest mi bardzo miło. Jeśli zabłądziłeś to też mam nadzieję, że spodobał ci się mój wpis i zostaniesz ze mną trochę dłużej. Będę szczęśliwa jeśli zostawisz jakiś ślad po sobie a ja z pewnością odwiedzę również twojego bloga.
Będzie mi również miło jeśli dołączysz do grona moich obserwatorów i wtedy nic cię nie ominie :)

Tessa Afshar - "Rubinowe zbiory"

Kuzynka proroka Nehemiasza niespodziewanie znalazła się w samym środku perskiego dworu, gdzie pracowała na stanowisku skryby królowej. Spo...