środa, 30 sierpnia 2017

Hallyu - czyli co to jest kpop i z czym to się je


Hej kochani!

Dzisiaj będzię trochę bardziej orientalnie bo trochę napiszę wam o drugiej mojej pasji poza książkami i jest to kultura azjatycka - dokładniej mówiąc kultura koreańska.Dzisiaj chciałabym trochę przybliżyć wam kpop. Zapraszam!
   
      Pewnie powinnam zacząć od tego co to właściwie jest kpop. Mówiąc krótko jest to korean pop- muzyka popowa tylko w wersji koreańskiej. W Korei Południowej bardzo popularne są boysbandy i girlsbandy ale chcę ostrzec, że występy kpopowych boysbandów a takich europejskich trochę się różnią. W Korei Południowej w dużej mierze chodzi o show - bosybandy/girlsbandy łączą nieraz skomplikowane układy taneczne ze świetną muzyką. Każdy znajdzie coś w nich dla siebie. Dzisiaj chcę się skupić na boysbandach i przedstawić wam kilka z nich.

1.SUPER JUNIOR

Super Junior - jest to 13-osobowy zespół, który zadebiutował w 2005 roku i to zespół, który warto poznać. Liczba członków może przerażać, ale warto dać szansę już temu kultowemu zespołowi. Osobiście zaczęłam z ich chyba najpopularniejszą piosenką "Sorry, Sorry" i już jestem ich fanką. Obecnie niektórzy członkowie są w wojsku więc zespół oficjalnie nie powrócił z nowym albumem.


2.SHINEE
Shinee - to boysband, który zadebiutował w Korei w 2008 roku. W skład wchodzą :Minho, Onew, Jonghyun,Key, Taemin. Chłopaki tworzą świetną muzykę i poza sceną też są mega zabawni - np Minho jest znany z tego, że jest dosyć "pyskaty" jeśli mogę tak to ująć. Jako, że na scenie jest już parę ładnych lat to wie jak rozbawić publiczność."Sherlock" to piosenka, którą kochani nie tylko ze względu na tytuł.


3.BIG BANG

BIG BANG - został założony w 2006 roku przez jedną z większych wytwórni koreańskich i ten boysband składa się z: TOP'a , G- Dragona, Daesunga, Taeyanga i Seungriego. Wielu młodszych artystów  bardzo często podaje właśnie Big Bang jako wzór do naśladowania. Przyznaję, haru, haru było pierwszą piosenką kpopową jaką usłyszałam.



4.EXO

EXO - to zespół, który został założony w 2011 roku i liczył sobie 12 członków. Niestety teraz jest w nim 9 członków bo trójka zdecydowała opuscić się zespół. Exo było podzielone na subunity gdzie Exo K promowało się w Korei Południowej a Exo M promowało się w Chinach.ale po odejściu trzech członków podział został zniesiony. Exo jest obecnie jednym z najpopularniejszych zespołów w Korei.



5.BTS

BTS - to siedmioosobowy zespół, który zadebiutował w 2013 roku i który na początku nie był zbyt dobrze traktowany ze względu na to, ze pochodzili z małej wytwórni. Jednak po jakimś czasie zaczęli się wybijać. W jego skład wchodzą: Jin, Rapmonster, Suga, J-hope, V, Jimin, Jungkook. W 2017 roku wygrali nagrodę Top Social Artist na Billboard Music Awards pobijając m.in. Selenę Gomez czy Justina Biebera. Mają zaplanowany comeback na 18 września, więc warto na nich zwrócić uwagę!


Uff...udało mi się dobrnąć do końca tego postu. Oczywiście to nie wszystkie boysbandy ale gdybym miała wszystkie wymienić to zabrakłoby mi miejsca! Może, któryś z zespołów zwrócił waszą uwagę? A może już kiedyś słuchaliście kpopu i jesteście fanami?
Może macie ochotę, żebym zrobiła taki post o girlsbandach? Dajcie znać w komentarzach!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj drogi czytelniku !
Jeśli wpadłeś tutaj bo zainteresował cię temat mojego postu to jest mi bardzo miło. Jeśli zabłądziłeś to też mam nadzieję, że spodobał ci się mój wpis i zostaniesz ze mną trochę dłużej. Będę szczęśliwa jeśli zostawisz jakiś ślad po sobie a ja z pewnością odwiedzę również twojego bloga.
Będzie mi również miło jeśli dołączysz do grona moich obserwatorów i wtedy nic cię nie ominie :)

Tessa Afshar - "Rubinowe zbiory"

Kuzynka proroka Nehemiasza niespodziewanie znalazła się w samym środku perskiego dworu, gdzie pracowała na stanowisku skryby królowej. Spo...